Ideą zadania jest zmotywowanie mieszkańców powiatu oświęcimskiego do rodzinnego uprawiania sportu i aktywnych form wypoczynku. Jako główny powód braku lub ograniczenia aktywności fizycznej podaje się brak czasu. Najczęściej podawaną przyczyną tego stanu rzeczy są obowiązki zawodowe oraz konieczność opieki nad dziećmi lub wnukami. Umożliwienie rodzicom, dziadkom, wspólnego z dziećmi uprawiania sportu w znaczny sposób rozwiąże ten problem. Istotny jest również fakt, że doniosłą rolę do odegrania i szerokie pole do popisu w aktywności sportowej dziecka ma środowisko rodzinne. Naukowcy dowiedli, że uprawianie sportu z całą rodziną jest najlepszą formą aktywności fizycznej i jednocześnie świetną zabawą. Bo przecież nic tak nie wzmacnia więzi między rodzicem a dzieckiem, jak wspólne spędzanie czasu. Podejmując razem aktywność fizyczną, stajemy się drużyną w której każdy ma określone zadania do wykonania. Niesie to za sobą same korzyści. Pamiętajmy,że aktywne sportowo dzieci chętniej podejmują kolejne wyzwania i są bardziej otwarte na świat. Uprawiając razem dowolną dyscyplinę sportową nie musimy być specjalistami o najlepszych predyspozycjach i umiejętnościach. Wystarczy, że będziemy chcieli jakiś sport wykonywać wspólnie. Najważniejsze,żeby cała rodzina mogła w tym uczestniczyć i żeby wszystkim sprawiało to taką samą radość. Przy realizacji zadania dużą wagę przykładać będziemy do wzbudzenia w uczestnikach poczucia przynależności do grupy. Nawiązania takich relacji z pewnością przyczyni się do integracji i zacieśnienia związków interpersonalnych, co zaowocuje po zakończeniu realizacji zadania dalszymi kontaktami w tym również w zakresie aktywnego spędzania czasu. Planowane zadanie wpisuje się w podstawowe zadanie i funkcje rodziny. 1. Opiekuńcza- polegająca na zapewnieniu dziecku odpowiednich warunków rozwoju. Szczególnej uwagi nabiera ona w stosunku do małych dzieci, całkowicie zależnych od osób dorosłych. 2. Wychowawcza- podstawowa funkcja rodziny, stanowiąca bardzo ważny, stały element oddziałujący przez wiele lat, życia dziecka. 3. Emocjonalna- polegająca na zaspokojeniu potrzeby miłości, zrozumienia, wzajemnego szacunku w relacji dziecko-dorosły 4. Kształcąca- polega na rozwijaniu u dzieci i dorosłych pasji, zainteresowań, umiejętności.