Najbardziej przyszłościową dziedziną rozwijania talentów informatycznych jest programowanie, a programista to zawód przed którym drzwi rynku pracy stoją otworem. Wychodząc naprzeciw zainteresowaniom uczniów projekt będzie obejmował organizację warsztatów z programowania gier. Podniesienie kompetencji programistycznych to główny cel projektu. Dzięki dodatkowym zajęciom uczestnicy zdobędą umiejętności pozwalające tworzyć proste gry komputerowe, zdobyć wiedzę, która być może pozwoli im rozbudzić w sobie pasję do nauki programowania i umożliwi ukierunkowanie swojej przyszłości. Realizując te założenia, konieczny będzie zakup nowoczesnych komputerów, których parametry będą odpowiednie dla kształtowania kompetencji związanych z e-sportem. Branża e-sportu to obecnie jedna z najbardziej perspektywicznych gałęzi rynku nowych technologii. Zainteresowanie edukacją w tym kierunku jest bardzo duże. Nowoczesny sprzęt komputerowy przyczyni się do podniesienia jakości i poziomu nauczania, pozwoli na efektywne kształcenie wielu osób przez kilka lub kilkanaście lat. Każdy uczeń będzie mógł samodzielnie pracować przy komputerze i zdobywać niezbędną wiedzę wykorzystując najnowsze oprogramowanie na rynku. Dodatkowo organizacja wycieczki do Warszawy połączonej z zajęciami laboratoryjnymi w pracowni robotycznej Centrum Nauki Kopernik pozwoli poszerzyć horyzonty młodzieży w zakresie programowania.