« Powrót

KRK 3. Wirtualny biznes – realne kompetencje! Symulatory biznesu dla wybranych szkół ponadpodstawowych Subregionu m. Kraków


Krótki opis zadania

Zadanie „Wirtualny biznes – realne kompetencje!” ma na celu wzbudzić zainteresowanie prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Projekt zakłada:
- przeszkolenie i certyfikację nauczycieli 9 szkół ponadpodstawowych z Subregionu m. Kraków w zakresie zarządzania własnym biznesem,
- zakup 26 dożywotnich licencji symulacji dla 9 szkół ponadpodstawowych z Subregionu m. Kraków,
- prowadzenie zajęć z podstaw przedsiębiorczości i/lub działalności gospodarczej i/lub innych przedmiotów i/lub zajęć dodatkowych przez przeszkolonych nauczycieli z wykorzystaniem platformy,
- cykliczne, regularne spotkania w formie konsultacji on-line z osobami przygotowanymi do wsparcia merytoryczno-technicznego.
Projekt przewiduje realizację warsztatów z wykorzystaniem symulatorów biznesu (na platformie internetowej) skierowanych do nauczycieli oraz obecnych i przyszłych uczniów szkół ponadpodstawowych z Subregionu m. Kraków. Warsztaty mogą odbywać się na zajęciach dodatkowych lub/i w ramach podstawy programowej podstaw przedsiębiorczości lub/i podstaw działalności gospodarczej lub/i innych przedmiotów, których podstawa programowa jest zbieżna z tematyką warsztatów. Uczestnicy będą mogli wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce podejmując realistyczne decyzje biznesowe m.in. organizacja stanowiska, zakup sprzętu, zatrudnienie pracowników, reklama tradycyjna i internetowa, sprzedaż. Po każdej rundzie decyzyjnej zostaną wyświetlone wyniki, dzięki czemu beneficjenci będą mogli sprawdzić efekty podejmowanych przez siebie decyzji. Będą mogli także porównać wyniki z wynikami innych uczestników (konkurencja). W ramach projektu zostaną przeprowadzone szkolenia oraz certyfikacja nauczycieli, w taki sposób, aby mogli prowadzić zajęcia na wysokim poziomie merytorycznym. Zajęcia będą realizowane w następujących szkołach: II Liceum Ogólnokształcącym im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie, VIII Prywatnym Akademickim Liceum Ogólnokształcącym w Krakowie, Zespole Szkół Energetycznych w Krakowie, Zespole Szkół Zawodowych nr 2 w Krakowie, Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie, Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2 im. I. Daszyńskiego, Kolegium Europejskim, XLII Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Krakowie, III Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego Społecznego Towarzystwa Oświatowego.

Adresaci zadania

Nauczyciele, uczniowie i przyszli uczniowie 9 szkół ponadgimnazjalnych (16-20 lat) z Subregionu m. Kraków. Szacuje się zaangażowanie: ok. 9-27 nauczycieli (zróżnicowana grupa wiekowa), ok. 2.000-3.000 uczniów w ciągu 2 lat.

Miejsce realizacji i obszar oddziaływania zadania

Miejscem realizacji będą sale komputerowe w: II Liceum Ogólnokształcącego im. Króla Jana III Sobieskiego w Krakowie, VIII Prywatnego Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie, Zespołu Szkół Energetycznych w Krakowie, Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 w Krakowie, Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabowidzących w Krakowie, Zespołu Szkół Ekonomicznych nr 2 im. I. Daszyńskiego, Kolegium Europejskiego, XLII Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Krakowie, III Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego Społecznego Towarzystwa Oświatowego.