Krótki opis zadania
Zadanie „Wirtualny biznes – realne kompetencje!” ma na celu wzbudzić zainteresowanie uczniów prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Celami szczegółowymi są wzrost wiedzy praktycznej z zakresu zakładania i prowadzenia własnej firmy wśród uczniów i nauczycieli, wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach lekcyjnych/pozalekcyjnych, zapewnienie narzędzia do nauki zdalnej na wypadek konieczności przejścia na kształcenie on-line. Projekt zakłada: - przeszkolenie i certyfikację ok. 21 nauczycieli z 10 szkół ponadpodstawowych z Subregionu Małopolska Zachodnia w zakresie planowania i zarządzania własnym biznesem i wykorzystywania symulacji biznesowych (planowanie i zarządzanie) na zajęciach, - zakup 10 abonamentów na symulacje biznesowe (planowanie i zarządzanie biznesem) dla 10 szkół ponadpodstawowych z Subregionu Małopolska Zachodnia (czas trwania abonamentu: styczeń 2022 - grudzień 2023), - prowadzenie zajęć z podstaw przedsiębiorczości i/lub działalności gospodarczej i/lub innych przedmiotów i/lub zajęć dodatkowych przez przeszkolonych nauczycieli z wykorzystaniem platformy. Projekt przewiduje realizację warsztatów z wykorzystaniem symulatorów biznesu (na platformie internetowej) skierowanych dla nauczycieli oraz obecnych i przyszłych uczniów szkół ponadpodstawowych z Subregionu Małopolska Zachodnia. Warsztaty mogą odbywać się na zajęciach dodatkowych lub/i w ramach podstawy programowej podstaw przedsiębiorczości lub/i podstaw działalności gospodarczej lub/i innych przedmiotów, których podstawa programowa jest zbieżna z tematyką warsztatów. Uczestnicy będą mogli wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce podejmując realistyczne decyzje biznesowe m.in. organizacja stanowiska, zakup sprzętu, zatrudnienie pracowników, reklama tradycyjna i internetowa, sprzedaż. Zajęcia będą realizowane w następujących szkołach: 1. II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Chrzanowie; 2. Zespół Szkół nr 2 im. św. Jadwigi Królowej w Andrychowie; 3. Zespół Szkół Techniczno-Usługowych w Trzebini; 4. Zespół Szkół Specjalnych w Olkuszu; 5. I Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Wielkiego w Olkuszu; 6. Zespół Szkół Nr 4 im. Komisji Edukacji Narodowej w Olkuszu; 7. Zespół Szkół im. KEN w Kalwarii Zebrzydowskiej; 8. I Liceum Ogólnokształcące im. M. Skłodowskiej-Curie w Andrychowie; 9. Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 1 w Wadowicach; 10. Powiatowy Zespół Nr 9 Szkół im. Marii Dąbrowskiej w Kętach
Adresaci zadania
Nauczyciele, uczniowie i przyszli uczniowie 10 szkół ponadgimnazjalnych (14-19 lat) z Subregionu Małopolska Zachodnia. Szacuje się zaangażowanie: ok. 21 nauczycieli (zróżnicowana grupa wiekowa), ok. 800 uczniów w roku 2022. Dane na podstawie oświadczeń Państwa Dyrektorów szkół, które zaangażowały się w projekt. Z uwagi na wnioskowanie o zakup określonego wariantu abonamentu, grupa uczniów, którzy skorzystają z symulacji będzie zdecydowanie
wyższa w perspektywie roku 2023.
Miejsce realizacji i obszar oddziaływania zadania
Miejscem realizacji będą sale komputerowe / sale lekcyjne ze sprzętem komputerowym / sale lekcyjne z urządzeniami mobilnymi należące do szkół ponadpodstawowych Subregionu Małopolska Zachodnia zaangażowanych w zadanie. Obszarem oddziaływania zadania będzie cały Subregion Małopolska Zachodnia (powiaty: chrzanowski, wadowicki, olkuski, oświęcimski) – jako miejsce zamieszkania i egzystencji zaangażowanych w projekt nauczycieli i uczniów.