Krótki opis zadania
Zadanie „Wirtualny biznes – realne kompetencje!” ma na celu wzbudzić zainteresowanie uczniów prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Celami szczegółowymi są wzrost wiedzy praktycznej z zakresu zakładania i prowadzenia własnej firmy wśród uczniów i nauczycieli, wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach lekcyjnych/pozalekcyjnych, zapewnienie narzędzia do nauki zdalnej na wypadek konieczności przejścia na kształcenie on-line. Projekt zakłada: - przeszkolenie i certyfikację ok. 14 nauczycieli z 10 szkół ponadpodstawowych z Subregionu m. Kraków w zakresie planowania i zarządzania własnym biznesem i wykorzystywania symulacji biznesowych (planowanie i zarządzanie) na zajęciach, - zakup 10 abonamentów na symulacje biznesowe (planowanie i zarządzanie biznesem) dla 10 szkół ponadpodstawowych z Subregionu m. Kraków (czas trwania abonamentu: styczeń 2022 - grudzień 2023), - prowadzenie zajęć z podstaw przedsiębiorczości i/lub działalności gospodarczej i/lub innych przedmiotów i/lub zajęć dodatkowych przez przeszkolonych nauczycieli z wykorzystaniem platformy. Projekt przewiduje realizację warsztatów z wykorzystaniem symulatorów biznesu (na platformie internetowej) skierowanych dla nauczycieli oraz obecnych i przyszłych uczniów szkół ponadpodstawowych z Subregionu m. Kraków. Warsztaty mogą odbywać się na zajęciach dodatkowych lub/i w ramach podstawy programowej podstaw przedsiębiorczości lub/i podstaw działalności gospodarczej lub/i innych przedmiotów, których podstawa programowa jest zbieżna z tematyką warsztatów. Uczestnicy będą mogli wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce podejmując realistyczne decyzje biznesowe m.in. organizacja stanowiska, zakup sprzętu, zatrudnienie pracowników, reklama tradycyjna i internetowa, sprzedaż. Zajęcia będą realizowane w następujących szkołach: 1. X Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; 2. XI Liceum Ogólnokształcące im. Marii Dąbrowskiej w Krakowie; 3. Zespół Szkół Elektrycznych nr 2; 4. XV Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Krakowie; 5. Zespół Szkół Elektrycznych nr 1 im. Powstańców Śląskich w Krakowie; 6. XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego; 7. Liceum Ogólnokształcące Zakonu Pijarów im. ks. Stanisława Konarskiego; 8. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Krakowie; 9. XXX Liceum Ogólnokształcące im. Świętego Brata Alberta - Adama Chmielowskiego w Krakowie; 10. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Krakowie
Adresaci zadania
Nauczyciele, uczniowie i przyszli uczniowie 10 szkół ponadgimnazjalnych (14-19 lat) z Subregionu m. Kraków. Szacuje się zaangażowanie: ok. 14 nauczycieli (zróżnicowana grupa wiekowa), ok. 760 uczniów w roku 2022. Dane na podstawie oświadczeń Państwa Dyrektorów szkół, które zaangażowały się w projekt. Z uwagi na wnioskowanie o zakup określonego wariantu abonamentu, grupa uczniów, którzy skorzystają z symulacji będzie zdecydowanie
wyższa w perspektywie roku 2023.
Miejsce realizacji i obszar oddziaływania zadania
Miejscem realizacji będą sale komputerowe / sale lekcyjne ze sprzętem komputerowym / sale lekcyjne z urządzeniami mobilnymi należące do szkół ponadpodstawowych Subregionu m. Kraków zaangażowanych w zadanie. Obszarem oddziaływania zadania będzie cały Subregion m. Kraków – jako miejsce zamieszkania i egzystencji zaangażowanych w projekt nauczycieli i uczniów.